Statistika je jasna – Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu posećuje sve veći broj turista. Tako je, na primer, Srbiju posetilo 230% više kineskih turista nego 2022. godine, u BiH je ostvreno 13,7% više noćenja, a Crna Gora se ističe kao jedna od zemalja sa najvećim rastom u prihodima od turizma.
Potencijali sve tri države su veliki, a mnogi i nedovoljno iskorišćeni. Ideja o definisanju zajedničke turističke ponude još je u razvoju, a primer koji bi trebalo slediti svakako je „Vinska vizija otvorenog Balkana“ u kojoj su deo svoje ponude predstavile Srbija, Severna Makedonija i Albanija.
Kulturne, gastronomske i istorijske ture prilika su za još veće privlačenje stranih turista, kojima je važno ponuditi autentično iskustvo. Svakako, ne treba zanemariti ni domaće turiste, a na osnovu potreba važno je odrediti prioritete.
Da li je fokus na kongresnom, zdravstvenom ili spa i velnes turizmu? Koliki je potencijal seoskog turizma i destinacija za aktivnosti na otvorenom? Koja ciljna grupa iskazuje najveću zainteresovanost za region?
Kako bi se privukli novi turisti, ali i zainteresovali oni koji su u tranzitu ili dolaze poslovnim povodom, neophodno je posvetiti se inovacijama i „ići u korak sa svetom“. Sve više je ekološki osvešćenih turista, kao i onih koji cene „pametne tehnologije“. Zbog toga je, osim atraktivne ponude, važno imati i inovativni koncept, koji odgovara savremenom turisti.
Sve ovo analiziraćemo u novom izdanju tematskog biltena „Turizam i ugostiteljstvo – u susret novim trendovima“ koji će biti objavljen 14. marta. Pokušaćemo da damo odgovore na pitanja kako to treba da izgleda savremena turistička ponuda, bilo da se radi o restoraterstvu, hotelijerstvu, kongresnom turizmu ili luksuznim destinacijama.
Razgovaraćemo sa onima koji su u centru zbivanja, koji svojim rešenjima i idejama doprinose da ova grana industrije bude u korak sa trendovima. Predstavićemo analizu aktuelnog stanja i predviđanje za dalji razvoj u svim segmentima turizma i ugostiteljstva na području Jugoistočne Evrope.
Pozivamo vas da nam se pridružite. Pišite nam na marketing@ekapija.com ukoliko želite da budete deo našeg tematskog biltena, a svakako nam pošaljite i vaše predloge i sugestije kako bismo ovu temu predstavili što kvalitetnije.
Izdanja ranijih tematskih biltena pročitajte OVDE.
Izvor: eKapija